+

Topaz

Bakgrunn

Topaz er en familiebedrift med lange tradisjoner. I et uformelt møte under Telemark Online kom det frem at Helge og Topaz ønsket å ta sin bedrift til neste nivå. Topaz ønsket i første omgang en egen nettbutikk som supplement til sin leverandør-rolle til ulike skobutikker.

Løsning

Vi utviklet en nettbutikk basert på WordPress og WooCommerce som benyttet Topaz sin orginale grafiske profil.

Senere utfordret vi Helge og Topaz med en ny og renere visuell profil. Vi ønsket å bringe Topaz inn i en moderne, stilsikker og eksklusiv fremtoning. Denne endringen ønsket vi å gjennomføre på web og digitale flater, men også inn i trykk, produktdesign og kundeopplevelse.

Vi utformet en grafisk profil med logo, typesett, farger og bildebruk. Denne profilen er også brukt på produktene i form av merkelapper, skoeske og tilhørende informasjon.

I tillegg til oppdatering av designet på nettbutikken ble det opprettet en ny nettbutikk for internasjonale kunder, slik at hele verden får oppleve norske Topaz-sko.

Resultatet er en stadig økende omsetning og det har gitt Topaz-sko innpass på motevisninger i Paris.

 

Foto   Identitet   Web