+

Levende budskap på LED-banner

Fredrik Gustavsen
AD4. august 2017

LED-reklame kan gi deg stor gevinst og mange fordeler hvis det gjøres riktig. Ikke bare blir du synlig for tilskuerne på stadion, men også TV-seerne hjemme i stua. Fleksibiliteten til LED-reklame gjør at du kan tiltrekke deg oppmerksomhet ved hjelp av bevegelse og mulighet for å bytte budskap fra uke til uke, enten det er salgsfremmende eller profilbyggende.

Hva funker?

Enkelt eller avansert, det funker på hver sin måte, så lenge det er et blikkfang. Det er uansett viktig å tenke synlighet og lesbarhet, da budskapet ses på avstand, og ofte i korte perioder. Vises reklamen i TV-sonen er det også lurt å tenke på fargebruk. Hvit bakgrunn gjør at lyset fra LED-bannerne ofte sluker tekst og logo, noe som gjør budskapet utydelig hjemme hos TV-seerne. Mørk farget bakgrunn med lys tekst er derfor en bedre kombo.

Selve budskapet er selvfølgelig også en viktig faktor. Enten det er en kampanje av et produkt eller ren merkevarebygging kan det være lurt å tenke på måter å skille seg ut fra mengden.

LED-reklamer for Autostrada.

 


Del på Facebook